SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Monday, July 11, 2011

Aktiviti 30 : Seminar Kecemerlangan SPM 2011 Parlimen Seremban

Bertempat di SMK Seri Pagi, Seremban...seminar yang dianjurkan oleh Yayasan Pelajaran MARA dengan kerjasama Parlimen Kuala Pilah, PPD Seremban dan GAGASAN Pendidikan Melayu Malaysia seramai lebih kurang 200 orang pelajar Tingkatan 5 telah berkumpul di sini. Sekolah yang terlibat ialah SMK Seri Ampangan, SMK Taman Tuanku Jaafar, SMK Senawang, SMK Panchor, SMK Seri Pagi selaku tuan rumah dan sekolahku yang terchenta...SMK Pendeta Za'ba.
Seminar Kecemerlangan ini memberi pendedahan kepada pelajar mengenai teknik belajar berkesan ke arah mempersiapkan diri mereka mencipta kecemerlangan dalam SPM kelak. Disamping itu, dapat menginsafkan pelajar akan tanggungjawab mereka dalam mencipta kecemerlangan ilmu ke arah membina sebuah keluarga yang cemerlang. Slot ini telah disampaikan oleh Pn. Rafeah bt Abd Rahman (PPD Seremban).
Untuk slot kedua yang dkendalikan oleh En. Wan Zi bin Wan Zinal (Kaunselor SMK Desa Cempaka, Nilai) lebih kepada Motivasi Diri .... Bertujuan untuk mempertingkatkan kesedaran pelajar betapa pentingnya ilmu untuk menangani cabaran globalisasi dan yakin kepada potensi diri dan melihat setiap halangan itu sebagai cabaran yang harus ditempuh.

Saya mengharapkan peserta dari PZ...dapat sesuatu yang berguna untuk diaplikasikan dalam pembelajaran mereka dan seterusnya mencipta kecemerlangan untuk diri sendiri khususnya dan sekolah amnya....

No comments: