SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Friday, February 10, 2012

PINJAMAN KURSUS PERUBATAN DI AUCMS

Permohonan bagi pinjaman kursus perubatan bagi lepasan SPM, STPM dan setaraf. Pelajar lepasan SPM dan STPM dipelawa memohon kursus perubatan hari ini dipelawa memohon pinjaman dana Allianze University College of Medical Sciences (AUCMS).

Pelajar lepasan SPM yang berminat perlu memperoleh sekurang-kurangnya B+ dalam semua subjek Sains manakala lepasan STPM atau Matrikulasi hanya perlu melepasi tiga pointer.

Bagi kelulusan SPM yang layak boleh memohon kursus setahun pra-perubatan AUCMS manakala lepasan STPM, Matrikulasi atau yang setaraf dengannya boleh terus mengikuti ijazah perubatan dengan pinjaman dana AUCMS atau Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional.

Pelajar yang lulus dengan cemerlang pula boleh memilih untuk melanjutkan ijazah perubatan di Universiti Kebangsaan Malaysia (MD UKM di AUCMS) atau program-program berkembar dengan University College Cork di Ireland, National University Ireland di Galway dan Universitas Sumatera Utara.

Keterangan lanjut boleh melayari laman web AUCMS www.allianzeunicollege.edu.my

No comments: