SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Thursday, July 11, 2013

MASA DEPAN DI TANGAN ANDA

 
iwant2b portal merupakan projek di bawah pendidikan Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) dan Inisiatif Pembaharuan Strategik (SRI) pembangunan modal insan dalam Program Transformasi Ekonomi (ETP). Portal ini merupakan kerjasama antara Jabatan Pembangunan Kemahiran, Kementerian Sumber Manusia, PEMANDU dan Information Broadcasting Network (M) Sdn Bhd (IBN), penerbit Pilihan Kerjaya dan Pembangunan dalam Profesion Kemahiran, Panduan Direktori Pendidikan Teknikal dan Latihan Vokasional di Malaysia.
Tujuan portal ini adalah untuk menggalakkan belia mengikuti pendidikan teknikal atau vokasional sebelum memasuki tenaga kerja. Portal iwant2b merencanakan laluan kerjaya kepada pelajar untuk merancang dan meningkatkan kemahiran pembangunan kerjaya mereka. Kami akan menawarkan wawasan ke dalam pertumbuhan industri dan permintaan untuk tenaga kerja di bawah pelbagai sektor.
Portal ini telah direka untuk menarik generasi muda dan mempunyai ujian personaliti psikometrik untuk membantu kesesuaian padanan kerjaya. Ini adalah salah satu komitmen yang ditunjukkan oleh kerajaan untuk memastikan tenaga kerja masa depan kita mencapai kemahiran dan produktiviti untuk menarik gaji yang lebih tinggi.

kredit: http://www.iwant2b.my/

No comments: