SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Monday, March 8, 2010

Aktiviti 11: Program Penyuburan Minda PMR/SPM 2010





Tahniah buat pelajar T3 dan T5 yang telah mendaftar nama untuk menyertai program ini. Walaupun tidak semua pelajar terlibat..tetapi sambutan dalam kalangan pelajar tersebut adalah menggalakkan. Mereka begitu teruja untuk mendapatkan bimbingan akademik daripada kakak dan abang Kolej Mara Seremban.
Program ini merupakan kesinambungan daripada program yang pernah dijalankan oleh Unit Bimbingan Kaunseling dengan usahasama Kolej Mara Seremban. Aktiviti yang dijalankan berbentuk sistem 'tutor' yang akan dilaksanakan oleh pelajar KMS tersebut disamping memberi suntikan semangat buat pelajar-pelajar PZ. Aktiviti yang bermula daripada awal Mac dan berkemungkinan berakhir pada bulan Ogos. Subjek yang terlibat ialah Fizik,Kimia,Biologi dan Matematik Tambahan untuk pelajar SPM manakala pelajar PMR berfokus kepada subjek B.Inggeris, Matemati dan Sains.
Sebagai pembuka program...disamping mewujudkan ukhwah antara pelajar PZ dan KMS telah diadakan Xplorace pada 5 Mac 2010. Semua pelajar PMR/SPM berasa seronok dengan aktiviti yang dijalankan. Semoga semua pelajar dapat memberi komitmen dan kerjasama terhadap program ini.

No comments: