SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Monday, January 16, 2012

KUNJUNGAN KASIH....

Merisik khabar Pn. Hazlin bt Ramlan di kediaman beliau di Taman Margosa, Ampangan bersama-sama Tuan Pengetua, Pn. Hjh Norlia bt Abd Karim dan Wakil Kelab Guru Cik Nor Suakma.

Hujung Disember yang lalu beliau menjalani pembedahan kecil jantung. Dalam tempoh sebulan tu beliau mengalami demam panas dan batuk berdarah yang berpanjangan. Pn. Hazlin dimasukkan ke wad kerana peparu sebelah kirinya terkena jangkitan kuman, yang dipercayai kesan daripada pembedahan tersebut. Hari ini (17 Januari 2012), beliau telah sembuh dan mula bertugas. Semoga beliau tabah menerima ujian daripada Allah. Setiap musibah yang terjadi ada hikmah disebaliknya....


Ya Allah Ya Tuhanku Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

اِذْهَبِ البَأْسَ رَبَّ النَّاسِ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لاَ شِفَاءً إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَماً

"Jauhkanlah dia dari kesakitan, wahai Tuhan sekalian manusia, sembuhkanlah dia, dan engkaulah maha penyembuh yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu, kesembuhan dari jenis yang tidak akan kembali penyakitnya"

No comments: