SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Wednesday, February 3, 2010

TAUTAN KASIH PRS 2010






Salam Famili....
Usaha untuk mengadakan BBQ PRS ini adalah idea Cikgu Fahrid yang bertujuan untuk meraikan kejayaan famili disamping merapatkan lagi silaturrahim dan berkongsi pengalaman antara famili yang telah berhijrah ke sekolah lain. Walaupun ahli famili semakin berkurang di PZ bukan bermakna hubungan antara kita semakin renggang...Saya rasa cukup berbangga kerana pelajar-pelajar yang telah menaikkan nama sekolah dengan mencapai kejayaan cemerlang dalam PMR 2009 ramai dalam kalangan famili PRS. Tahniah!

Ingatlah wahai famili.... orang yang cemerlang sentiasa melihat setiap halangan itu sebagai peluang untuk mengasah potensi..manakala orang yang tidak cemerlang pula menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya. Oleh itu gantungkanlah cita-citamu setinggi-tinggi bintang di langit dan rendahkanlah dirimu serendah-rendah rumput dibumi...





No comments: