SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Saturday, January 8, 2011

Catatan 5: Hilangnya Sebutir Permata PZ..

Jam 7.00 ptg tadi..saya dikhabarkan dengan berita yang mengejutkan...kembalinya Ustazah Mariah ke rahmatullah. Al-fatihah...
Allahyarhamah Ustazah Mariah seorang guru yang cukup dedikasi dalam menjalankan tugasnya sebagai seorang pendidik yang cemerlang di PZ. Antara guru yang terawal berkhidmat di situ. Usaha beliau dalam menubuhkan badan dakwah di PZ amatlah dipuji. Pelbagai aktviti telah dilakukan dalam usaha menaikkan nama badan dakwah tersebut..yang rata2nya diterajui oleh pelajar2 Aliran Agama.
Namun...BADAR PZ bagaikan layang2 terputus talinya...peneraju utamanya disahkan sakit. Beliau mengidap kanser payudara...namun semangat beliau masih kuat dan kental dalam melawan penyakit ini...Semangat ini yang harus kita contohi...
Segala2nya adalah ketentuanNYA....penyakit ini terus merebak ke hati dan telah disahkan sebagai kanser hati pula..Inilah ujian Allah...beliau redha..
..dan pada hari ini..sudah sampai masanya beliau 'pergi' mengadap Illahi...
Salam Takziah buat seisi keluarga..moga redha dengan pemergiannya...
Semoga ronya dicucuri rahmat dan ditempatkan di sisi orang2 yang beriman..Amin..

1 comment:

Nurul Farhanah~ said...

AL FATIHAH..

MOGA ARWAH DITEMPATKAN BERSAMA ORANG2 YANG BERIMAN