SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Monday, January 10, 2011

Aktiviti 25: Karnival Pengajian Tinggi Negara 2011 - "JOM MASUK U"


Anak-anak pelajar sekalian..khususnya pelajar lepasan SPM 2010 di PZ...siri jelajah "JOM MASUK U" telah pun bermula. Jangan lepaskan peluang ini untuk mendapatkan maklumat tepat dan terkini mengenai peluang pendidikan tinggi di Malaysia. Sebagai sebuah Pusat Sehenti (One-Stop Centre) bermaklumat ia sangat berguna kepada mereka yang ingin mendapatkan maklumat tepat dan terkini mengenai peluang pendidikan tinggi, akreditasi dan pembiayaan bagi Lepasan SPM/Setaraf dan STPM/Setaraf di peringkat pengajian program Asasi, Diploma, Ijazah Pertama serta Sijil dan Diploma Kemahiran Malaysia.
Objektif utama program ini dilaksanakan untuk:
· Mempromosi serta menyebarluaskan maklumat mengenai program pengajian
baru yang ditawarkan oleh IPTA, ILK dan institusi lain mulai Sesi Akademik
2011/2012;
· Mendidik dan memupuk kesedaran dalam kalangan pemohon dan masyarakat
awam mengenai pelaksanaan permohonan kemasukan ke IPTA dan ILK melalui Aplikasi Dalam Talian
· Menyampaikan maklumat mengenai pelaksanaan dasar pemilihan kemasukan ke IPTA yang mengguna pakai 90% markah akademik dan 10% markah kokurikulum
· Mempromosi serta menyebarluaskan maklumat mengenai IPT dan ILK dalam
negara serta agensi lain yang berkaitan dengan pendidikan tinggi.
Bagi pelajar yang tinggal di zon selatan - Negeri Sembilan/Melaka... ambil peluang ini untuk ke karnival tersebut pada 22 - 23 Januari ini di MITC,Melaka.

...JUMPA DI SANA!!!!!...

No comments: