SUNTIKAN MINDA

"Bergembiralah dengan pilihan Allah untuk anda, sebab anda tidak tahu tentang muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Boleh jadi kesulitan itu lebih baik bagi anda daripada kesenangan....."

Friday, January 7, 2011

Catatan 4: Kakakku...Siti Azlin Abu Zarin!!!

Pejam celik pejam celik...hampir seminggu tahun 2010 melabuhkan tirainya. Banyak kenangan suka duka tahun itu..yang pastinya tetap memberikan kenangan yang cukup terindah buat saya sepanjang berkhidmat di PZ..lebih-lebih lagi bersama sahabat-sahabat yang begitu banyak membantu dalam melunaskan kerja2 yang diamanahkan kepada saya...Terima Kasih Sahabat!!
Namun, semalam...saya dikejutkan dengan berita yang sepatutnya 'gembira' demi peluang kerjaya seorang sahabat merangkap kakak kesayangan saya..yang akan bertukar ke SMK Seremban Jaya 2. Betapa peritnya berita ini saya terima..Kenapa harus dia??...Begitu sukar untuk saya menerima kenyataan ini.
Saya berpendapat, bukan saya saja yang merasa kehilangan dia..tapi seluruh warga PZ turut bersedih akan pemergian beliau..setelah 17 tahun beliau berkhidmat di PZ. Pengorbanan yang beliau buat untuk menjadikan PZ gah dimata masyarakat pendidik khususnya daerah Seremban adalah sangat besar. 'Dimana kan ku cari ganti...serupa dengan mu...'
Apakan daya...berat mata memandang ..berat lagi bahu yang memikul. Kak Lin tentu lebih sedih kan...?
Walaupun demikian..syabas dan tahniah buat Kak Lin. Iringan doa buat Kak Lin tersayang agar sentiasa diberkati dan dirahmati Allah sentiasa dalam menjalankan tugas sebagai seorang GPK HEM..dan tidak lupa juga...rasanya tak terlewat lagi ni..nak wish..Selamat Ulangtahun Kelahiran..(1 Jan )
'jgn lupa adik2 mu yang sentiasa memeriahkan PZ...he3'

No comments: